Освітня діяльність » Психолог » Правила сімейного виховання
Правила сімейного виховання
14.12.2017
Створити в родині атмосферу любові й розуміння
- будьте уважними і чутливими до дитини та її проблем. Задовольняйте потребу дитини в емоційній допомозі батьків (зміцнення афективного компонента}, оскільки емоційна невлаштованість, поганий настрій блокують прагнення дитини;
- приділяйте дитині достатньо уваги і часу. Присвячуйте дитині хоча б годину на добу даруйте їй один з вихідних. Проведіть цей день разом — ідіть в парк на атракціони, в зоопарк, просто виїдьте сім’єю на природу тощо;
- любіть дитину і обов’язково її балуйте. Даруйте дитині час від часу подарунки і влаштовуйте свята, бо діти дошкільного віку найбільше переживають радощі і щастя під час отримання подарунків і свят;
- ініціюйте спільні справи чи обговорення будь-чого, ведіть у спілкуванні з дитиною. Водночас надавайте їй можливість самостійно опанувати проблемну ситуацію, а не вказуйте, як діяти;
- висловлюйте дитині свою любов після розв’язання конфлікту, тобто дайте їй зрозуміти, що батьків не влаштовує лише ЇЇ поведінка, а не сама дитина;
Позитивний приклад батьків — найкращий спосіб правильного виховання
- будьте самокритичними, визнавайте недоліки у вихованні, гнучко перебудовуйте свої стосунки з дитиною за потреби;
- уникайте даремних обіцянок — дані дитині обіцянки слід виконувати;
- ставте себе на місце дитини, аби відчути, ^к занижена чи завищена оцінка батьків веде до поганого самопочуття та формування неадекватної самооцінки дитини;
- зверніться по консультацію до фахівців за негараздів у поведінці чи розвитку дитини;
- уникайте займенників «завжди» і «ніколи». «Ти завжди думаєш тільки про себе!»; «Ти ніколи не приходиш з вулиці вчасно!». Ці фрази переконують дитину в невмінні поводитися інакше. Ліпше скажіть так: «Інколи я відчуваю, що ти забуваєш про інших»; «Я знаю, що ти позбавишся цієї поганої звички і станеш ввічливим (добрим, люблячим] хлопчиком, що поважає інших»;
- уникайте звинувачувальних фраз на кшталт: «Ти мені набрид!»; «Навіщо ти знову так зробив!». Натоміть покажіть своє ставлення до вчинку дитини: «Мені неприємно, коли ти так зі мною розмовляєш»; «Мені боляче, коли сусіди скаржаться на тебе» тощо.
Підтримувати у дитини позитивний образ Я
- зосередьте увагу на правильних вчинках дитини, підкріплюте їх винагородою;
- виховуйте в дитині впевненість в собі, допомагайте виявити сильні риси, властивості і виробити вміння отримувати від цього задоволення. Тобто підтримуйте здатність дитини використовувати власні емоційні сили для досягнення успіху в тих сферах, в яких вона сильна;
- навчайте дитину вміння компенсувати все те, що принижує її гідність, щоб вона могла собі сказати: «Можливо, я не найліпше в групі рахую (не усі букви знаю, тощо], зате я дуже гарно співаю»;
- говоріть про ситуацію чи вчинок дитини, без негативних оцінних суджень стосовно її особистості. Висловлювання не мають містити діагнозу і прогнозу подальшої долі дитини. Обговорюйте лише вчинок і його результат, не принижуйте гідність і не вказуйте на недоліки особистості. Усвідомлення себе залиште самій дитині: «Я люблю тебе, але мені не подобається, коли ти...».
Розповісти у: |