Річний звіт про діяльність ЗДО
Аналіз діяльності ЗДО за 2023/2024 неавчальний рік було висвітлено на педагогічній раді 30.05.2025 (протокол №6) та на щорічному звіті керівника ЗДО перед громадкістю 04.06.2025 (протокл №1)
Аналіз роботи закладу за 2024/2025 навчальний рік
Організація освітньої роботи в закладі дошкільної освіти здійснювалася відповідно до основних положень Конституції України, Закону України «Про освіту», Закону України «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти (Державний стандарт дошкільної освіти). Також враховуючи Положення про заклад дошкільної освіти (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 року № 305, зі змінами), Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров'я України від 24 березня 2016 року № 234, зі змінами). Відповідно до Інструктивно-методичних листів Міністерства освіти і науки України щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти у 2024/2025 навчальному році, статуту закладу дошкільної освіти, колективного договору та правил внутрішнього трудового розпорядку Сумського ДНЗ №26 «Ласкавушка». Звертаючи особливу увагу на нормативно-правові акти органів місцевого самоврядування з питань дошкільної освіти, положення про атестацію педагогічних працівників та інші галузеві накази та інструкції Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров'я України та інших центральних органів виконавчої влади, що стосуються діяльності закладів дошкільної освіти.
Пріоритетним напрямом роботи закладу залишався ранній інтелектуально-творчий та фізкультурно-оздоровчий, мова навчання: українська.
Заклад працював за 5-денним навчальним тижнем з кількістю груп – 14 в них виховувалось 314 дітей. Час роботи з 08.00 до 18.00, всі діти навчалися в очному форматі.
Укомплектованість педагогічними кадрами та техперсоналом здійснюється відповідно до штатного розкладу. Педагогічних працівників – 34, в т.ч. вихователів – 25, завідувач – 1, вихователь-методист – 2, практичний психолог – 1, музичних керівників – 2, вчителів логопедів – 2, інструктор з фізкультури – 1, із них мають повну вищу освіту 29 педагогів, мають повну вищу дошкільну освіту – 24, з них 10 є магістрами дошкільної освіти. Вакансії: 1 – музичний керівник.
Фаховий рівень педагогічних працівників: вища категорія – 5, звання вихователь-методист – 4, звання учитель-методист – 1, І категорія – 19, ІІ категорія – 7, спеціаліст – 3.
За минулий рік 21 педагог підвищили свою кваліфікацію у різних суб’єків підвищення кваліфікації, що не суперечить вимогам Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (Постанова КМУ від 21.08.2019 №800), отримавши сертифікати про підвищення кваліфікації з визначенням годин та відповідних тем. 9 педагогів атестувалися, з них вихователю Биковій Ю.О. та вихователю-методисту Горобець І.В. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії», вихователям Криворотенко Н.О., Геращенко Н.А., Гордієнко-Кураш О.О, Сагань М.О. та вчителю-логопеду Салівон Л.О. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії», вихователю Деулі І.В. та практичному психологу Будянській О.А. підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», вихователю Деулі І.В. підтверджено педагогічне звання «вихователь-методист».
Атестація педагогічних працівників у закладі дошкільної освіти проводилася відповідно до ст.54 Закону України «Про освіту», р.6. ст.30 Закону України «Про освіту» та Положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого Міністерством освіти і науки України від 09.09.2022 року № 805 (у редакції наказу МОН України від 10.09.2024 №1277), згідно перспективного плану на 5 років у зазначені терміни. Усі документи до організації і проведенню атестації велися і оформлялися згідно з установленими термінами. В дошкільному закладі складений перспективний план атестації та курсової перепідготовки на 5 років.
У 2024/2025 навчальному році всі педагоги приймали участь у різних формах методичної роботи. Ініціаторами та організаторами були управління освіти і науки Сумської міської ради, ЦПРПП м.Суми, ВГО АПДО Сумщини, СОІППО. Також великий обсяг для самоосвіти надавали МЦЕФР та Всеосвіта – інформаційні портали всеукраїнського рівня.
В межах робочого часу, визначеного графіком, працівники закладу виконували свої професійні обов’язки, організовували та проводили, за розпорядженням керівника, освітній процес, складали плани професійного розвитку та самоосвіти, розробляли конспекти занять відповідно до освітньої програми тощо.
Протягом навчального року педагоги ЗДО впроваджували в практику ефективні навчально-методичні системи, інноваційні форми навчально-виховної роботи, застосовували нетрадиційні підходи до роботи з батьками та дітьми, реалізовували різноманітні проекти та авторські програми.
Всі ці інноваційні технології сприяли якісному засвоєнню вихованцями вимог базового компоненту дошкільної освіти.
Виходячи з аналізу освітньої та методичної роботи у 2024/2025 навчальному році, можна зазначити, що основні завдання, які було поставлено на навчальний рік – виконано.
Тож для вдосконалення освітньої системи з пріоритетом раннього інтелектуального розвитку та критичного мислення, а також створюючи систему роботи щодо інтеграції в європейський та світовий освітній простір було розроблено проєкт програми стратегії розвитку дошкільного закладу.
ЗДО продовжив роботу з впровадження ефективних психолого-педагогічних прийомів для формування стресостійкості у дошкільників.
Практичним психологом Будянською Ольгою Анатоліївною було проведно семінар-практикум для педагогів «Підтримака дітей з ООП: пошук ефективних прийомів роботи» де у доступній формі були надані практичні рекомендації для вихователів, щодо організації освітньої роботи з нетиповими дітьми дошкільного віку.
Також практичний психолог протягом навчального року вела проєкт з психологічної підтримки педагогів «Завжди поруч (емоційна підтримка та професійне зростання педагогів в умовах воєнного стану). В рамках цього проєкту Ольга Анатоліївна проводила щотижневі зустрічі з педагогами для обміну досвідом та обговорення складних випадків у професійній діяльності педагогів.
В дошкільному закладі, з 1 вересня 2024 року, показниками готовності до роботи в умовах воєнного стану з позиції безпеки учасників освітнього процесу стали:
- наявність укриття, яке відповідає вимогам ДСНС;
- систематизований порядок оповіщення учасників освітнього процесу про небезпеку;
- чіткі інструкції для персоналу щодо реагування на небезпечні ситуації, загрози, план евакуації;
- навчання, тренування персоналу щодо дій в екстремальних ситуаціях, надання домедичної допомоги всім учасникам освітнього процесу;
- безпечна територія та система профілактичних заходів щодо мінної безпеки.
Завдяки чіткому розумінню учасниками освітнього процесу алгоритму дій під час загрози та виникнення надзвичайних ситуацій, допомогло ефективно впоратися з кризою та зменшити її негативні наслідки. Під час перебування дітей в укритті, усі педагогічні працівники закладу, проводили змістовий контент роботи та різноманітні активності, які допомагали зняти рівень напруги, заспокоїтися, пережити цей час з користю і не призупинити освітній процес.
Протягом навчального року у ЗДО продовжено впровадження політики щодо психосоціальної підтримки співробітників «З турботою про кожного». Цією політикою забезпечено підтримку кожному працівнику закладу, бо соціальний добробут є важливою складовою здорового і продуктивного робочого середовища.
Відповідно до наказу Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації від 03.11.2022 № 385-ОД «Про психологічну підтримку учасників освітнього процесу», з метою психологічної підтримки педагогів у роботі з дітьми, які зазнали психотравмуючого впливу війни, у дошкільному закладі реалізувався проєкт «Завжди поруч». Мета – підвищення рівня поінформованості, відпрацювання навичок володіння техніками стабілізації, активізації ресурсів, розвитку психологічної стійкості.
Була проведена активна робота з організації умов для збереження психофізичного здоров’я дошкільників через впровадження здоров’яформуючих і здоров’язбережувальних технологій.
У результаті проведеної в дошкільному навчальному закладі системної та цілеспрямованої роботи з організації оптимальних умов для збереження психофізичного здоров’я вихованців, слід констатувати значний позитивний вплив впровадження здоров’яформуючих і здоров’язбережувальних технологій.
Зокрема, інтеграція в практику фізичної культури таких інноваційних методів, як степ-аеробіка, хатха-йога, ігровий стретчинг та суджок масаж, довела свою ефективність у комплексному підході до зміцнення здоров’я дошкільників.
Впровадження степ-аеробіки сприяло розвитку координації рухів, почуття ритму, зміцненню серцево-судинної та дихальної систем, а також підвищенню загального рівня рухової активності дітей. Елементи степ-аеробіки викликали позитивні емоції та підвищували інтерес до занять фізичною культурою.
Застосування елементів хатха-йоги позитивно вплинуло на формування правильної постави, розвиток гнучкості, сили та витривалості м’язів. Вправи йоги сприяли гармонізації психоемоційного стану дітей, навчали їх саморегуляції та концентрації уваги. Спостерігалося зниження рівня тривожності та емоційної напруги.
Активне використання ігрового стретчингу забезпечило м’який та ефективний розвиток гнучкості, еластичності м’язів і рухливості суглобів у дітей. Ігрова форма подачі вправ сприяла зацікавленості вихованців, формувала позитивне ставлення до виконання фізичних вправ та запобігала виникненню травм.
Включення технік суджок масажу в режим дня та на заняттях з фізичної культури виявилося ефективним засобом стимуляції захисних сил організму, покращення кровообігу та загального самопочуття дітей. Прості та доступні прийоми самомасажу сприяли розвитку дрібної моторики, тактильної чутливості та формуванню навичок самопіклування про власне здоров’я.
Аналіз педагогічних спостережень, опитувань педагогів та батьків свідчить про позитивну динаміку у фізичному та психоемоційному розвитку дітей, які систематично залучалися до впроваджених здоров’яформуючих і здоров’язбережувальних технологій. Відзначається підвищення рівня їхньої рухової активності, покращення показників гнучкості, координації, емоційної стабільності та загального самопочуття.
Таким чином, проведена робота є ефективним кроком у напрямку створення сприятливих умов для збереження та зміцнення психофізичного здоров’я дошкільників. Рекомендується продовжити та поглиблювати практику впровадження зазначених здоров’яформуючих і здоров’язбережувальних технологій, розширювати їхній спектр та здійснювати постійний моніторинг їхнього впливу на розвиток вихованців. Подальші дослідження можуть бути спрямовані на вивчення довготривалих ефектів впроваджених технологій та розробку методичних рекомендацій для ширшого їх застосування в інших дошкільних навчальних закладах.
Оцінкою якості освітнього процесу в ЗДО є аналіз фахової діяльності педагогічних працівників. З метою стану сформованості професійних компетентностей та трудових функцій педагогічного складу було проведено моніторингове дослідження. Метою дослідження було з’ясування рівня результативності та можливостей підвищення професійної компетентності педагогів, а також оцінка психологічного комфорту в колективі.
Аналіз відповідей щодо підвищення професійної компетентності показав, що педагоги активно працюють над своїм професійним зростанням.
Значна частина педагогів (більше 85%) зазначила, що вони самостійно підвищують свою кваліфікацію, використовуючи різні джерела: вивчення фахової літератури, відвідування вебінарів та онлайн-курсів, участь у професійних спільнотах, самоосвіта. Це свідчить про високий рівень мотивації та самосвідомості педагогів у прагненні до постійного розвитку.
Всі опитані педагоги (100%) підтвердили, що адміністрація ДНЗ надає необхідну підтримку та створює умови для підвищення професійної компетентності. Це виявляється у:
- Організації методичних заходів: семінари, тренінги, майстер-класи на базі закладу.
- Забезпеченні доступу до інформаційних ресурсів: фахова література, періодичні видання, доступ до освітніх платформ.
- Створенні можливостей для обміну досвідом: взаємо відвідування занять, наставництво, консультації.
- Сприянні участі у зовнішніх заходах: курси підвищення кваліфікації, конференції, конкурси.
Таким чином, у ДНЗ сформовано ефективну систему, що поєднує ініціативу педагогівтапідтримку адміністрації у питанні підвищення професійної компетентності, що позитивно впливає на результативність освітнього процесу.
Також результати анкетування свідчать про високий рівень психологічного комфорту в педагогічному колективі.
- Сприятлива атмосфера: 100% опитаних зазначили, що в колективі панує дружня та доброзичлива атмосфера.
- Взаємопідтримка:Педагоги відчувають підтримку з боку колег та адміністрації, що сприяє конструктивному вирішенню робочих питань та особистих труднощів.
- Відсутність конфліктів: Переважна більшість учасників анкетування (понад 95%) відмітили відсутність значних конфліктів або їх швидке та ефективне вирішення.
- Позитивний емоційний фон: Колектив характеризується позитивним емоційним настроєм, що сприяє ефективній роботі та високій працездатності.
Загалом, дані анкетування підтверджують, що в ДНЗ створені оптимальні умови для професійного розвитку та психологічного благополуччя педагогічного колективу. Це є запорукою успішної реалізації освітніх завдань та створення комфортного середовища для вихованців.
Оцінкою якості дошкільної освіти був моніторинг, що дозволило відстежити як відхилення від державних стандартів, так і рівень задоволення освітніх потреб. Протягом року ретельно збиралися та об’єктивно оброблялися інформації моніторингу кожної дитини всіх вікових груп. Відповідно до результатів були зроблені висновки, що показники засвоєння Базового компонента дошкільної освіти за лініями розвитку достатні, що дає підстави вважати, що діти засвоїли програму, постійна робота яку проводять педагоги була вагомою та результативною, як результат – якісна підготовка дітей до навчання в школі. Не високі результати засвоєння стали наслідком ситуації в країні та емоційного напруження. 90% часу, якій було відведено на освітню діяльність з дітьми, проводився в укритті, що значно вплинуло на якість надання освітніх послуг.
Адміністрацією закладу підтримувалися заходи спрямовані на формування позитивного іміджу ЗДО:
Вересень 2024:
- Будянська О.А., практичний –психолог, учасник IV Міжнародної конференції «Технології і психічне здоров’я: впровадження інновацій у сфері емоційної підтримки», м.Київ;
- Ткаченко Л.І., учитель-логопед, спікер вебінару ТОВ Видавництво «Ранок» на тему «Заїкання не вирок».
Жовтень 2024:
- Геращенко Н.А., Горобець Я.В., вихователі – методисти, підготовка фотозони до Дня Дошкілля та Дня освітян, яка була відзначена на високому рівні в управлінні освіти і науки СМР;
- Криворотенко Н.О., завідувач, Салівон Л.О., учитель-логопед, Ніколенко О.Є., вихователь приймали участь в Шістнадцятій міжнародній виставці «Інноватика в Сучасній освіті». На виставці в номінації «Педагогіка гри в освітньому процесі: інноваційні практики» був представлений авторський поліфункціональний нейросенсомовленнєвий дидактичний посібник «Планшет «IQ WORK» для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. За результатами отримали золоту відзнаку, дипломи переможців та авторські сертифікати за перемогу.
- Ткаченко Л.І., учитель-логопед, спікер гостьової лекції на факультеті дошкільної освіти Глухівського НПУ імені О. Довженка на тему: «Заїкання. Практичний кейс логопеда»
Листопад 2024
- Радченко О.О., музичний керівник, друк статті в журналі СОІППО за темою «Роль українського дитячого музично-ігрового фольклору у розвитку дошкільників».
- Радченко О.О., музичний керівник, спікер на музичній майстерці "Фольклорні нариси української зими: музично-патріотичний розвиток дітей дошкільного віку" з теми "Колядки та малі фольклорні жанри українського народу для дошкільнят", м.Суми, ЦРППР.
Грудень 2024
- Будянська О.А., практичний – психолог, спікер на Психологічному практикумі «Шлях до себе» з теми «Подолання внутрішніх страхів», м.Суми
- Грибініченко Т.П., вихователь, друк статті в посібнику, науково-методичний простір №12(89) 2024, тема: «Формування у дошкільників позитивної самооцінки».
Січень 2025
- Будянська О.А., практичний – психолог, спікер на Психологічному практикумі для педагогів закладів освіти Сумської області з теми “BASICPH - місток між “Я” і світом”. Спікер на Психологічному практикумі “Шлях до себе” з теми “Пошук ресурсів засобами МАК», м.Суми;
Лютий 2025
- Геращенко Н.А., вихователь – методист, Грибініченко Т.П., вихователь, учасники VІІ Міжнародного симпозіуму «Освіта і здоров’я підростаючого покоління» (публікація тез на тему: «Інноваційні техніки у фізкультурно-оздоровчій роботі з дітьми дошкільного віку» )
- Радченко О.О., музичний керівник, спікер, на музичній майстерці "У ритмічні ігри граємо - дітей розвиваємо" , м.Суми, ЦРППР.
Березень 2025
- Геращенко Н.А., вихователь-методист, участь у VІI Міжнародному симпозіуму «Освіта і здоров’я підростаючого покоління», результат участі друк тез статті на тему: «ІННОВАЦІЙНІЙНІ ТЕХНІКИ У ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧІЙ РОБОТІ З ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ» у електронному збірнику «Освіта і здоров’я підростаючого покоління» (ч.2).
- Грибініченко Т.П., вихователь, друк в електронному збірнику студентських наукових праць за матеріалами VІІ Всеукраїнської студентської науково – практичної інтернет – конференції з міжнародною участю «Дошкільна освіта України в контексті інтеграції до Європейського освітнього простору. Публікація тез на тему: «Інноваційні техніки у фізкультурно-оздоровчій роботі з дітьми дошкільного віку».
Квітень 2025
- Геращенко Н.А., вихователь-методист, Деуля І.В., Москаленко Л.І., Ніколенко О.Є., вихователі, переможці у І (міському) етапі обласного фестивалю-огляду фахової майстерності педагогів закладів дошкільної освіти «Світ дошкілля» у 2025 році»:у номінації «Інтерактивний посібник дітям дошкільного віку» – настільна дидактична гра-квест «Розумна монетка»;
- Геращенко Н.А., вихователь-методист, Грибініченко Т.П., вихователь, переможці у І (міському) етапі обласного фестивалю-огляду фахової майстерності педагогів закладів дошкільної освіти «Світ дошкілля» у 2025 році»: у номінації «Інноваційні ідеї в освітньому процесі ЗДО» - методичні рекомендації для проведення занять з фізичної культури з елементами ігрового стретчингу та хатха-йоги у дошкільному закладі «ПОДОРОЖ ДО СЕБЕ».
- Ткаченко Л.І., учитель-логопед, спікер Всеукраїнська конференція «Голос. Дикція. Комунікація». Спікер гостьової лекції для студентів – магістратури кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Навчально- наукового інституту педагогіки та психології СДПУ імені А.С. Макаренка
- Покутна І.Г., вихователь, друк статті «Весела англійська: знайомимо дітей з мовою через традиційні свята Великої Британії», у збірнику матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції «Дошкільна і початкова освіта в Євроінтеграційному та національному вимірах.
Педагоги ДНЗ протягом 2024-2025 навчального року приймали участь :
- Зустріч з психологом О.А.Будянською:"Аутизм і гіперактивність дітей".
- Проєкт "Завжди поруч"(психолог О.А.Будянська.)
- Участь у всеукраїнському радіодиктанті - «Магія голосу»
- Участь у марафоні цифрової грамотності «Віртуальна цифрова стіна: можливості Padlet».
- Тренінг "Мінна безпека"(ЮНІСЕФ).
- участь у групі підтримки «Поруч» та навчальній програмі: «Навчання технік зцілення для батьків, осіб, що їх замінюють, та спеціалістів, які працюють з дітьми», що реалізується за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.
- Акція "Всесвітній день екологічної освіти".
- Тренінг "Мистецтво взаємодії з людьми" (психолог О.А.Будянська)
- Міжнародне заняття доброти "Щаслива Лапа".
- Всесвітня акція "Година Землі".
- Участь у майстерці «Ефективна мовна комунікація- найсильніший Soft skill педагога» з опрацюванням інструментів для формування та розвитку мовно-комунікативної компетентності.
- Щорічна акція по підтримці захисників: до Дня захисників та захисниць, Різдвяний кошик,до Великодня.
Логопедичну службу закладу представляють учитель-логопед вищої категорії, яка має звання «учитель-методист», Ткаченко Людмила Іванівна та учитель-логопед спеціаліст І категорії Салівон Лілія Олександрівна. Протягом навчального року було обстежено 110 дітей та виявлено з порушеннями мовлення 40 дітей. До спеціальних груп (порушення мови) було зараховано 24 дитини, згідно висновку комплексної психолого–педагогічної оцінки розвитку дитини. Звернулись за консультацією та отримали консультативну допомогу 40 сімей. З виправленим мовленням виведено з груп 10 дітей. Залишено на повторний курс – 14 дітей. Тенденція зростання чистого мовлення залишається на високому рівні.
Для більш ефективної реалізації освітніх завдань для дітей спеціальних груп (порушення мови) учителями логопедами, Ткаченко Л.І., Салівон Л.О., застосовувались інноваційні технології такі як «SEND-ART» - стабілізує емоційний стан дитини; поліфункціональний нейросенсомовленнєвий посібник планшет «IQ WORK», що сприяє розвитку нейросенсомовленнєвих, просодичних компонентів мовлення, оптико-просторових уявлень, моторики, когнітивних навичок, що забезпечують у дітей їх повноцінний всебічний розвиток; «Міжпівкульні дошки-тренажери» - для розвитку міжпівкульної взаємодії. Також активно в роботу впроваджувались прийоми з розвитку сенсорної інтеграції. Для покращення функцій міжпівкульної взаємодії з дітьми проводилися нейровправи у вигляді поєднання самомасажу з артикуляційною гімнастикою, біонергопластика та використання нейрокилимків, під музичний супровід та без нього. Широко використовувалися кінізіологічні вправи під час різних режимних моментів; «Степ-аеробіка» - фективне поєднання логопедичних вправ зі степ-платформами сприяє не лише розвитку мовленнєвих навичок, але й покращує координацію рухів, ритм та загальний фізичний стан дітей; «Сенсорний обтяжений вужик» - сприяє заспокоєнню та покращенню саморегуляції через вплив на пропріоцептивну сенсорну систему через глибоке тиснення, сприяє покращенню фокусування уваги та концентрації під час виконання завдань на занятті, що потребують зосередження концентрації, розвиває дрібну моторику, уяву через предметно-рольову гру.
Психологічну службу ЗДО №26 «Ласкавушка» представляє практичний психолог спеціаліст вищої категорії Будянська Ольга Анатоліївна.
Пріорітетними завданнями практичного психолога у 2024-2025 навчальному році були:
- Створення комплексної системи психологічної підтримки всіх учасників освітньо-виховного процесу;
- Супровід дітей із сімей учасників бойових дій;
- Супровід дітей в умовах війни: допомога у подоланні стресу, переживанні втрати,, стабілізація психоемоційного стану;
- Надання індивідуальних та групових консультацій педагогам та батькам: напрацювання механізмів стресостійкості, навчання технік стабілізації;
- Надання екстренної психологічної допомоги в умовах війни;
- Здійснення координації та перенаправлення для отримання психосоціальної підтримики або спеціалізованої допомоги.
Згідно плану роботи психологічної служби ЗДО №26 «Ласкавушка» на 2024/2025 навчальний рік протягом січня- березня 2025 року проведено вивчення готовності до навчання дітей старшого віку за методичними рекомендаціями “Інструментарій оцінювання готовності дитини старшого дошкільного віку до навчання в умовах реформування української школи “Чарівні перетворення” (Т.Піроженко, І.Карабаєва, Л.Соловйова, О.Хартман).
Мета дослідження – визначити актуальний стан сформованих у дитини соціально-психологічних навичок і сформулювати висновки щодо прогнозів її природнього та гармонійного переходу в нову ситуацію розвитку - початок шкільного навчання в Новій українській школі.
Всього обстежено – 102 дитини, що складає 80% від загальної кількості дітей старшого віку, які здобувають дошкільну освіту в ЗДО №26.
Хлопці - 63 (62%)
Дівчата - 39 (38%)
Вік дітей від 5 років 6 місяців до 7 років.
За результатами показників актуального стану готовності дітей до систематичного навчання в умовах сучасних змін в системі початкової освіти можна сформулювати висновки щодо розвиненовсті у дітей соціально - психологічних якостей, життєвих вмінь та навичок, а саме:
Ігрова діяльність
Сформована повною мірою - 18%
Достатньо сформована - 71%
Знаходиться у стадії формування - 10%
Не готова - 0
Діти груп старшого віку мають достатньо сформовані навички чітко і послідовено визначати правила гри з іграшкою, передбачати можливості грати з іншими учасниками, самостійно придумувати гру.
Вміння діяти за інструкцією, дрібна моторика
Сформована повною мірою - 46%
Достатньо сформована - 54%
Знаходиться у стадії формування - 0
Не готова - 0
Вихованці ДНЗ №26 мають достатньо сформований рівень дрібної моторики, здатність уважно слухати інструкцію дорослого і самостійно будувати свої дії, згідно з нею, орієнтуватися на аркуші паперу, точно відтворювати заданий зразок.
Творча уява
Сформована повною мірою - 32%
Достатньо сформована - 59%
Знаходиться у стадії формування - 9%
Не готова - 0
У більшості дітей достатньо розвинена творча уява у створенні художнього образу. Вони вміють відтворювати справжній вигляд об’єктів, використовувати кольорову гаму, в малюнках переважають яскраві тони.
Взаємодія з дорослим
Сформована повною мірою - 81%
Достатньо сформована - 19%
Знаходиться у стадії формування - 0
Не готова - 0
Дошкільники мають сформовані повною мірою навички спілкування з дорослими, чітко дотримуються теми конкретного завдання, формулюють свої судження, адекватно реагують на зауваження, самостійно активно долають труднощі, застосовуючи засоби самомобілізації та підбираючи раціональні засоби досягнення мети. Слід відмітити, що 6 дітей (майже 6%), з них 4 хлопчики, 2 дівчинки, мають високу тривожність, пов’язану з очікуванням схвальної оцінки дорослого.
Таким чином, 43% вихованців мають сформовану повною мірою готовність до навчання в школі. Освітній виховний та розвивальний вплив на цих дітей з боку педагогів дошкільного закладу здійснюється без змін до запланованої діяльності. 56% дітей груп старшого віку мають достатньо сформовану готовність до систематичного навчання в школі. Освітня взаємодія з цими дітьми продовжується за орієнтирами освітньої та виховної роботи дошкільного закладу.
Результати психологічного обстеження дітей старшого віку свідчать, що у порівнянні з попереднім навчальним роком сформованість ігрової діяльності зросла на 8%, творча уява на 20%, розвиток дрібної моторики на 23%. Це дає підстави зробити висновок про ефективність налагодженої системи роботи з цих напрямків.
Залишається актуальним розвиток емоційного інтелекту дітей, сприяння підвищенню їх самооцінки, опрацювання неефективних реакцій на стресові події.Для виявлення, підтримки та розвитку обдарованості, природних нахилів та здібностей дітей дошкільного віку в закладі щорічно організовувалась гурткова робота на безоплатній основі. Але в цьому навчальному році із різноманітті гурткової роботи залишився гурток англійської мови для дітей старшого дошкільного віку.
Гурток англійської мови під керівництвом вихователя Покутної Ірини Григорівни для дітей 6-ти років проводиться з усіма дітьми даної вікової категорії за окремим графіком. Практичною ціллю навчання дошкільників англійської мови було формування елементарної англомовної комунікативно-мовленнєвої компетенції відповідно до вимог варіативної складової Базового компонента дошкільної освіти.
Результатом роботи гуртка є розуміння дитиною багатомовності та політкультурності в сучасному світі. Діти свідомо сприймають іноземну мову як інструмент отримання нової інформації та контактування. Виявляють здатність застосовувати набуті знання та вміння іншомовного спілкування в нових умовах, умовах школи.
Дана робота забезпечує персональний шлях реалізації особистісного потенціалу вихованців.
В умовах військового стану була налагоджена тісна взаємодія із батьками вихованців. Зокрема рекомендації та консультації з батьками вихованців щодо організації освітньої діяльності вдома, розпорядку дня, харчування дитини тощо. Інструментами спілкування стали електронна пошта, різні чати, відеоконференції в online режимі та соціальна мережа Viber. В рамках цієї роботи проведено тематичні консультації, бесіди, батьківські збори у всіх вікових групах з питань адаптації дітей раннього та молодшого віку до умов ЗДО, готовності до навчання в школі, гігієни та харчування дітей, прав дитини та попередження насильства с сім'ї, вікових та індивідуальних особливостей розвитку дошкільників.
Батьківська громадськість активно залучалась до управлінської діяльності закладу, процесу підвищення якості освіти, а саме до проведення онлайн батьківських зборів, зустрічей з головами та членами батьківських комітетів з адміністрацією закладу з різних організаційних питань.
У ЗДО постійно проводиться робота щодо протидії булінгу в закладі. Педагогічний колектив забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування). Видано відповідні накази, розроблено всі відповідні документи щодо протидії булінгу, інформація розміщена на сайті ЗДО та в інформаційних куточках. На нарадах при завідувачу, педагогічних радах, виробничих нарадах постійно виноситься питання щодо протидії булінгу в закладі. Проводилася просвітницька та профілактична робота з деструктивними сім’ями.
За минулий навчальний рік у ЗДО не зафіксовано жодного випадку булінгу.
Розповісти у: |
![]() |