заклад дошкільної освіти №26
Центр розвитку дитини, м. Суми
Про нас » Безпека » Формування навичок безпеки життєдіяльності дитини

Формування навичок безпеки життєдіяльності дитини

10.02.2014   Роздрукувати  

Дитинство — це унікальний період в житті людини. Саме у цей час формується здоров'я, відбувається становлення особистості. Досвід дитинства багато в чому визначає доросле життя людини. На початку шляху поруч з беззахисним довірливим малюком знаходяться головні люди в його житті – це батьки та вихователі. Завдяки їх любові та турботі, емоційній близькості та підтримці дитина росте і розвивається, у неї з'являється довіра до світу і оточуючих людей. Ми з вами бажаємо нашим дітям щастя. І всі наші спроби захистити їх від лиха продиктовані цим.

Про актуальність даної теми можна говорити багато и все буде головним. Як зберегти здоров'я дітей? Як допомогти розібратися в різноманітних життєвих ситуаціях? Як навчити допомагати один одному? Аналізуючи поняття «екстремальний», «безпека», ми розуміємо: те, що для дорослого не є проблемною ситуацією, для дитини може стати такою. Особливу тривогу ми відчуваємо за маленьких беззахисних громадян-дошкільнят. Тому головне завдання педагогів та батьків полягає у тому, щоб в доступній для дітей формі навчити їх не губитися перед небезпекою, а вміти себе захищати.

Отже, щоб відчувати себе у безпеці, діти дошкільного віку мають навчитися наступному:
  • знати свою адресу, своє ім'я, прізвище та ім'я батьків, а також номер свого телефону;
  • вміти впевнено, голосно та чітко говорити «ні»;
  • берегти ключі від квартири, якщо гуляють без супроводу дорослих;
  • дотримуватися одного маршруту, якщо необхідно йти без дорослих;
  • прогулюватися без дорослих, не виходячи за рамки території, визначеної батьками;
  • завжди казати батькам про свої плани (таку традицію бажано виконувати усім членам родини).

Головне — не тільки уберегти дитину від небезпеки, але й підготувати її до зустрічі з можливими труднощами, сформувати уяву про найбільш небезпечну ситуацію, про необхідність виконання заходів обережності, прищеплювати їй навички безпечної поведінки у побуті сумісно з батьками, які виступають для дитини зразком для наслідування.

В дошкільному закладі робота щодо виховання навичок безпечної поведінки у дітей починається з виявлення рівня їх знань та інтересів. Вона проводиться у формі бесід, спостережень, ігор-занять за таким напрямками:

1) організована діяльність дітей — заняття;

2) сумісна діяльність дорослих та дітей — драматизація казок, бесіди вихователя та дитини, спостереження, праця, читання художньої літератури;

3) самостійна діяльність дітей — сюжетно-рольові ігри.

Читання дитячої художньої літератури в молодшому віці з використанням казок: «Колобок», «Вовк та семеро козенят», «Заяча хатинка», «Кіт, півник та лиса» та інші. У роботі з казками активно використовується прийом «переінакшування» сюжету для того, щоб казкові герої згадували правила безпеки життєдіяльності для закріплення їх дітьми.

Щоденні «хвилинки безпеки» включаються у різні заняття та інші режимні моменти, приклади правильної безпечної поведінки оточуючих дорослих.

Організація зустрічей з представниками екстремальних і соціальних служб (лікарями, медсестрами, міліціонерами, пожежниками-рятувальниками тощо).

Показ дітям наслідків неправильної поведінки або поводження з будь-яким предметом чи істотою (тварини, речовини, тощо) за допомогою ілюстрацій.

 

 


Розповісти у: facebook В контакте Twitter LiveJournal