заклад дошкільної освіти №26
Центр розвитку дитини, м. Суми
Методична робота » Логопед » Ігри з піском

Ігри з піском

09.02.2015   Роздрукувати  

Ігри з піском в роботі логопеда

Чим корисні ігри з піском в корекційно -  розвивальній роботі вчителя – логопеда.
 Головною метою використання пісочниці в корекційно – розвивальній роботі вчителя – логопеда з дітьми дошкільного віку є: створення сприятливих умов для набуття та вдосконалення  зв’язного мовлення та стабілізації емоційної напруги.
Заняття можна проводити як в груповій, так і в індивідуальній формі, використовувати сухий та мокрий пісок. Використання ігор з піском  дає логопеду можливість допомогти дитині подолати свої проблеми, відновити її емоційну рівновагу, усунути мовленнєві порушення, сприяти розвитку навичок самоконтролю.

Ігри з піском які   формують у дітей навички м’язової релаксації, та самомасажу.
При заїканні часто напружені м'язи обличчя, губ, язика, пальців рук. Дуже важливо навчити дитину м'язовому розслабленню під час мовлення.
 Вправи, що допоможуть дитині розслабитися.
Гра «Чутливі долоньки».
Покладіть долоньки на пісок , заплющить очі, відчуйте який він.
Відкрийте оченята, розкажіть , що ви відчули.
Зробіть те ж саме перевернувши долоньки іншою стороною. Розкажіть про свої відчуття.
Гра «Що заховано у піску?»
Дорослий та дитина занурюють руки у пісок. Спостерігають, як при цьому змінюється рельєф піску (можна під музичний супровід);
звільняють руки від піску без різких рухів: рухаються лише пальчики або здуваються піщинки;

    

Як розвивати дихання з використанням піску.
 Перед початком ігор по розвитку дихання необхідно навчити дітей наступним правилам :
Набирати повітря через ніс, не піднімаючи плечі, та надувати живіт «кулькою»
Видихати повільно та плавно.
Намагайся дути так, щоб повітряний струмінь був довгим.
Гра «Зрівняй дорогу» . Від дитячої машинки логопед проводе неглибоку канавку у піску, дитина здуваючи вирівнює дорогу перед машинкою.
Гра «Ямка» Дитина дотримується правилам дихання через ніс набирає повітря, надуває живіт і повільно, плавно видуває ямку у піску.
При видиху дитина легко дує на свої долоні з піском, здуваючи його у пісочницю;

         

Артикуляційні вправи з використанням  піску.
 Вправа «Конячка»
Клацати язиком, одночасно пальцями ритмічно, у такт клацанню , «скакати по піску».

Голосові вправи при корекції заїкання та автоматизації звуків

Гра «Звукові клубочки» Дитина малює на піску клубочок при цьому промовляючи голосний звук пошепки , тихо або голосно (згідно етапу корекційної роботи).
         

Розвиток фонематичного слуху

Гра «Заховай ручки» Заховати руки у пісок , почувши заданий звук.

Гра «Два міста» Під товстим шаром піску заховані предмети, іграшки або малюнки з диференційованими  звуками. Дитина відкопує їх та розкладує на дві групи.

    

Розвиваємо мовлення в піску

 Гра «Чого не стало»

Мета: закріплення використання іменників у родовому відмінку, однини та множини.

Обладнання: пісочниця із вологим піском.

Хід гри.

Логопед затирає частину предмета на пісочній картині, а потім просить дитину розповісти , що змінилося у пісочній картині

Звуко – складовий аналіз

 «Чоловічки»

Дитина робить  звуковий аналіз слова малюючи позначки на поверхні піску.

 


Розповісти у: facebook В контакте Twitter LiveJournal