заклад дошкільної освіти №26
Центр розвитку дитини, м. Суми
Методична робота » Гуртки » Англійська мова » Обґрунтування раннього навчання іноземної мови

Обґрунтування раннього навчання іноземної мови

03.02.2014   Роздрукувати  

Здатність говорити, оволодівати мовою дитина має від народження. Це виявляється вже на першому році життя. У два роки дитина вже може спілкуватися з оточенням за допомогою мовлення. Вона здатна спілкуватися двома-трьома мовами одночасно, якщо навколо неї існує штучне або природне різномовне оточення. Розвиток психічних і фізіологічних процесів більшості старших дошкільників сягає рівня, який створює передумови для забезпечення системності їх іншомовного навчання.

Специфіка оволодіння дошкільником іноземною мовою тісно пов’язана з безпосередністю його сприймання, відкритістю до спілкування, певною спонтанністю в опановуванні нового знання. Відомо: вік від народження до 6 (7) років (М. Монтессорі) є найбільш сприятливим періодом для мовленнєвого розвитку особистості, яка зростає й розвивається. Численні дослідження психологів, лінгвістів і педагогів засвідчують, що в цьому віці діти навчаються говорити майже без проблем. Це стосується як рідної, так і нерідної (другої) мови.

Той факт, що дорослі емігранти говорять іноземною мовою з акцентом, а їхні діти оволодівають нею швидко і без зусиль свідчить на користь раннього навчання іноземної мови. Крім того, діти, які рано навчилися якійсь діяльності, якщо продовжують нею займатися, люблять вчитися і це їм легко дається. У таких дітей формується позитивна навчальна мотивація.

Дітям у віці 8—11 років значно складніше оволодіти іноземною мовою, бо, вільно володіючи рідною мовою і спілкуючись з її допомогою з оточенням, дитина забезпечила й задовольнила потребу спілкування. Унікальні властивості, притаманні механізму здатності говорити, завмирають, і засвоєння іноземної мови відбувається не природно, а в процесі цілеспрямованого навчання на основі функціональних дій пам’яті, мислення та волі.

Діти дошкільного віку мають великі потенційні можливості розвитку завдяки високій пластичності функцій мозку та психіки. Реалізація цих можливостей залежить від безпосереднього впливу дорослих, від виховання і навчання. Розвиток у різноманітних напрямах потрібно починати із найперших днів життя дитини. Один із цих напрямів може бути реалізований засобами іноземної мови. Найефективніший період навчання — це період росту мозку: до двох років (Гленн Доман, США). Навчити чому-небудь дитину двох-трьох років значно легше, аніж трохи старшу.

Раннє навчання іноземної мови є суттєвим фактором розвитку особистості. Усім дітям, незалежно від їх стартових здібностей, корисно вивчати іноземні мови, тому що це розвиває пам 'ять, увагу, мислення, уяву та мовні здібності. Раннє навчання іноземної мови створює основу для її подальшого вивчення в школі й відкриває можливості для опановування другої і третьої мов. Дослідження в дитячих садках довели, що діти, які вивчають іноземну мову, володіють рідною на вищому рівні, мають кращу пам’ять, стійкішу увагу, вони розвиненіші та розкутіші за дітей, які не вивчали іноземну мову.


Розповісти у: facebook В контакте Twitter LiveJournal