Взаємодія вихователя з дітьми |
Даю змогу дітям самостійно обирати матеріал та місце для роботи |
Даю змогу дітям брати участь у плануванні життєдіяльності групи та розпорядку дня |
Допомагаю дітям будувати власні плани та приймати рішення |
Допомагаю дітям поліпшити результати їхньої роботи, якщо вони просять про це |
Забезпечую дітей книгами і матеріалами для освітньої діяльності |
Даю дітям змогу самостійно приймати рішення |
Регулярно читаю дітям |
Привчаю дітей до літер, цифр, письма, читання, рахунку з раннього віку |
Не змушую дітей через силу вчитися читати, писати, рахувати, а забезпечую їх такими матеріалами для читання, письма, рахунку, які викликають пізнавальний інтерес і бажання навчитися |
Показую кожній дитині, що її люблять не лише за позитивні якості |
Встановлюю розумні правила поведінки і привчаю дітей усвідомлювати необхідність їх дотримання |
Ніколи не кажу дитині, що вона краща чи гірша за інших дітей |
Підтримую в кожній дитині почуття власної гідності |
Ніколи не порівнюю роботу однієї дитини з роботою іншої |
Порівнюю дитину лише з нею самою в різні періоди її розвитку |
Не існує тем, обговорення яких з дітьми я уникаю |
Ніколи не дражню дітей, не караю їх за припущені помилки, промахи |
Уважно ставлюся до індивідуальних особливостей кожної дитини і не намагаюся підвести її під стандарт |
Відповідаю на запитання дітей терпляче і чесно, як тільки це можливо |
Серйозні запитання і висловлювання дітей сприймаю всерйоз |
Розробляю практичні експерименти, щоб допомогти дітям дізнатися більше |
Навчаю дітей вільно спілкуватися з дорослими |
Вірю у здоровий глузд дітей |
Даю змогу кожній дитині самостійно виконати роботу, за яку вона взялася, навіть якщо не впевнена у позитивному результаті цієї роботи |
Заохочую в дітях незалежність від дорослих |
Допомагаю кожній дитині бути особистістю |
Вважаю, що послух не завжди є позитивною якістю |
Ключ для оброблення відповідей: