Взаємодія вихователя з дітьми

Даю змогу дітям самостійно обирати матеріал та місце для роботи

Даю змогу дітям брати участь у плануванні життєдіяльності групи та розпорядку дня

Допомагаю дітям будувати власні плани та приймати рішення

Допомагаю дітям поліпшити результати їхньої роботи, якщо вони просять про це

Забезпечую дітей книгами і матеріалами для освітньої діяльності

Даю дітям змогу самостійно приймати рішення

Регулярно читаю дітям

Привчаю дітей до літер, цифр, письма, читання, рахунку з раннього віку

Не змушую дітей через силу вчитися читати, писати, рахувати, а забезпечую їх такими матеріалами для читання, письма, рахунку, які викликають пізнавальний інтерес і бажання навчитися

Показую кожній дитині, що її люблять не лише за позитивні якості

Встановлюю розумні правила поведінки і привчаю дітей усвідомлювати необхідність їх дотримання

Ніколи не кажу дитині, що вона краща чи гірша за інших дітей

Підтримую в кожній дитині почуття власної гідності

Ніколи не порівнюю роботу однієї дитини з роботою іншої

Порівнюю дитину лише з нею самою в різні періоди її розвитку

Не існує тем, обговорення яких з дітьми я уникаю

Ніколи не дражню дітей, не караю їх за припущені помилки, промахи

Уважно ставлюся до індивідуальних особливостей кожної дитини і не намагаюся підвести її під стандарт

Відповідаю на запитання дітей терпляче і чесно, як тільки це можливо

Серйозні запитання і висловлювання дітей сприймаю всерйоз

Розробляю практичні експерименти, щоб допомогти дітям дізнатися більше

Навчаю дітей вільно спілкуватися з дорослими

Вірю у здоровий глузд дітей

Даю змогу кожній дитині самостійно виконати роботу, за яку вона взялася, навіть якщо не впевнена у позитивному результаті цієї роботи

Заохочую в дітях незалежність від дорослих

Допомагаю кожній дитині бути особистістю

Вважаю, що послух не завжди є позитивною якістю

 

Ключ для оброблення відповідей: