«Я маю право...»

Мета: розширювати коло правових знань дітей.

Матеріал: набір картинок до «Конвенції про права дитини»; картинки з зображанням різних ситуацій; шаблон «Я маю право».

Хід гри: діти по черзі обирають ті картинки, які відповідають статтям Конвенції, і розкладають біля шаблона «Я маю право». Потім кожна дитина пояснює свій вибір.

 

«Я не повинен...»

Мета: вчити розмежовувати поняття «можу», «повинен», «хочу»;

удосконалювати знання о соціальних нормах.

Матеріал: сюжетні картинки: дорослий-дитина; дитина-дитина; дитина-навколишній світ; шаблон «Я повинен».

Хід гри: діти розкладають біля шаблону ті картинки, які зображують ситуації, несприятливі у взаємовідношеннях між людьми, людиною та природою, людиною та предметним світом.

 

Ігри з ознайомлення дітей зі службами екстреної допомоги:

«Пожежно-рятувальна служба», «Міліція», «Швидка допомога» тощо

Мета: вчити дітей у разі необхідності телефонувати в екстрену службу — «101», «102», «103».

Матеріал: іграшкові машини: «Швидкої допомоги», пожежна машина, міліцейська; сюжетні картинки із зображенням різних ситуацій.

Хід гри: на столі розкладені картинки. Група дітей (5-6 чол.) просувають кожну свою машину від картинки до картинки і збирають потрібні.

 

«Якщо виникла пожежа»

Мета: ознайомити з правилами безпечного поводження з вогнем, закріпити знання номера телефону пожежно-рятувальної служби.

Хіл гри: діти становляться в коло. У центрі вихователь з м'ячем. Він промовляє віршовані строки, не кажучи останнього слова, передає м'яч одному із дітей. Дитина договорює слово та передає м'яч іншому. Якщо дитина відповідає невірно, вона вибуває з гри, м'яч переходить до вихователя.